Metin2 Gerçek HP Üretimi(Yüklemesi) Nasıl Hesaplanır?

İyi akşamlar değerli metin2severler.

Metin2 ve oyun gerçekleri hakkında hiçbir forumda veya blogda söz edilmemiş bir konuya daha açıklık getiriyoruz. HP Üretimi… Aslında adından işlevi apaçık şekilde anlaşılıyor; HP üretmemize, yani bir şekilde potsuz şekilde canımızın dolmasına yarıyor işte.

Ama hangi durumlarda ve ne kadar işe yarar? HP üretimi potla dolan cana etki eder mi? Üzerimizde +%100 HP üretimi varken normaldekinden 2 kat daha hızlı mı canımız dolar. Eminim bu sorular her metin2 oyunucusunun aklına gelmiştir ancak hiçbir yerden doyurucu bir yanıt alamamıştır.

Kısa ve googledan ziyaretçi çekmesi için kendi kendime sorular sorduğum giriş kısmından sonra asıl kısma geçelim.


İlk olarak sitemizde halihazırda bulunan HP Üretimi Ne İşe Yarar başlıklı yazımızdan bir alıntı ile başlayalım.

“…Hp Üretimi, Oyuncunun HP değeri yüklemesini hızlandırır.
Bu sayede savaşlar ve kasma sırasında daha az Kırmızı İksir harcarsınız ve bekleme sürenizi aza indirirsiniz…”

Etki aslında tam olarak bu şekilde çalışmaktadır. Bu alıntı sayesinde sözel kısımdan sayısal kısma doğrudan geçiş yapabiliriz.

Burada karşımıza çıkacak ilk kavram (elbette benim uydurduğum) “Öntanımlı HP Üretim Değeri” ki yeri geldikçe sunum içerisinde karşımıza “ÖHÜD” ve “%ÖHÜD” şeklinde çıkacaktır.

Öntanımlı HP Üretim Değeri‘nin hesaplanmasında efsunlar dikkate alınmaz, değere etki eden değişkenler ise MaxHP’niz ve karakterizin hareketli olup-olmama durumudur.


Eğer karakterimiz hareket halinde ise ÖHÜD‘ümüz;

[(MaxHP x 0.01) + 15]


Yok eğer karakterimiz duruyor ise ÖHÜD‘ümüz;

[(MaxHP x 0.05) + 15]

şeklinde hesaplanır.


Bu değer önceden de söylediğim gibi efsunlardan etkilenmez ve efsunlar olmadan da temel bir HP üretimi değerimizin olmasını sağlar. Örnek teşkil etmesi için genelde 15k civarı HP’li karakterlere sahip olduğumuz pvplerdeki ÖHÜD ve %ÖHÜD’ümüzü sayalım.

Hareketliyken : [(MaxHP x 0.01) + 15] -> [(15.103 x 10-2) + 15] = 165
     Beklerken : [(MaxHP x 0.05) + 15] -> [(15.103 x 5.10-2) + 15] = 765

Burdan elde ettiğimiz rakamların HP’mizin yüzde olarak değerini bulursak da ÖHÜD yardımı ile %ÖHÜD‘ümüzü bulacağız. Böylece ikinci kısma geçebileceğiz. (Denklemi ben uydurdum, bildiğimiz içler dışlar çarpımından geliyor, başka bir şekilde de hesaplamak mümkün.)


%ÖHÜD = [(ÖHÜD * 100) / MaxHP]


Hareketliyken : %ÖHÜD = [(165 * 100) / 15.103] = +%1,1
     Beklerken : %ÖHÜD = [(765 * 100) / 15.103] = +%5,1


Altın yıldızlı noktaya eriştik. Bundan sonraki işimiz karakterimizin üzerindeki HP üretimi efsunu ile alakalı. Kolyemizde ve kaskımızda efsun olarak ve bunun yanında bazı nesnelerde(beyaz altın küpe, kristal bilezik, mor yakut kolye) kendi özelliği olarak HP üretimi bulunabilir. Bu efsunlar yardımı ile hp yüklememiz şu şekilde hesaplanır.


%GEHÜD = %ÖHÜD * %(Efsunhp üretimi+100)


Vee yeni terimlerin doğuşu;
%GEHÜD : GErçek Hp Üretim Değeri Yüzdesi
  GEHÜD : GErçek Hp Üretim Değeri

%56 HP üretimli kolyemizi taktığımızda gerçekleşen HP üretimi şu şekilde olacaktır.
Hareketliyken : %GEHÜD = %1,1 * %(56 + 100) -> %GEHÜD = %1,716
     Beklerken : %GEHÜD = %5,1 * %(56 + 100) -> %GEHÜD = %7,956


Son aşamaya eriştik ki bundan sonrasını her ilkokul mezunu öğrenci yapabilir. %GEHÜD‘den HP değerimiz yardımı ile GEHÜD‘ümüzü hesaplayacağız.


GEHÜD = [(Max HP * %GEHÜD) / 100]


Örneğimizden devam edersek canımızı başta 15k olarak atamıştık. Son aşamayı da bu kabule göre tamamlayacağız.


Hareketliyken : GEHÜD = [(15.103 * %1,716) / 100] = 257,4
     Beklerken : GEHÜD = [(15.103 * %7,956) / 100] = 1.193,4


Yani üzerimizde %56HP üretimi ve 15k HP varken hareket halinde yaklaşık 257±50, duruyorken ise 1193±100 HP üretiyor olacağız.

Bu yazı sırasında olabildiğince oyuna girerek yazdıklarımı denetlemeye çalıştım ve hesaplarıma yakın değerlerde HP üretimi elde ettim. Dünya üzerinde bu işe kafa yoran başka biri var mıdır bilmem ama bundan daha yakın bir sonuç elde edebileceğiniz başka bir hesap yöntemi bulabileceğinizi düşünmüyorum. Eğer yazıyı buraya kadar satır atlayıp-zıplamadan okuduysanız yazıyı ne kadar anlaşılır bulduğunuz konusunda yorum bırakırsanız çok sevinirim.

En iyi günler dilerim,
Metin2Sözlüğünüz…


(Bu yazının yazılmasını isteyen aykutdag44 adlı okurumuza teşekkür ederiz.)


Metin2 hakkındaki diğer gerçeklere de göz atın!

   1- Metin2 Gerçek Vuruş Değeri Nasıl Hesaplanır?
   2- Metin2 Gerçek Büyü Hızı Nasıl Hesaplanır?
   3- Metin2 Gerçek Kritik Vuruş Şansı Nasıl Hesaplanır?

16 Comments

  • Yazının yazılmasına teşvik eden aykutdag44 arkadaşımıza ve editör arkadaşa teşekkürler, güzel bir yazı olmuş.

    Posted 29 Nisan 2013
    • Rica 🙂

      aykut
      Posted 01 Mayıs 2013
  • Gerçekten çok güzel bir paylaşım olmuş. Ayrıca eklemek isterim ki karakter zehirleme yediği zaman hp dolumu olmuyor bildiğim kadarıyla 😉 Yazı için teşkkürler

    FQY
    Posted 03 Mayıs 2013
    • Kılavuzlarda sıkça değindiğim bir konuydu ama bu yazıda önemli olduğu halde yazmamışım. Ekleme için sağolun.

      Posted 05 Mayıs 2013
  • Admin Bu Yazınız Eminim Ki Bu Konuda Merakı Olan Herkese En İyi Kaynak Olacaktır Ve Başta Da Dediğiniz Gibi Şüphesiz Gelen Her İteme Getirilmesi Gerek.Benim Sizden Bir Ricam Var Burada Yayınlanalı Uzun Süre Geçmesine Rağmen Halen Şimşek Rüzgar Ateş Efsunlarının Rivayet İşlevlerinin Olduğuna İnanan Bir Kesim Var.Bu Kişiler İçin Orjinal Mt2 Tabanlı files2011,files2012 Ve files2013 Serverlerde Bunların İşlevsiz Olduğunu Kanıtlayan Bir Video Çekebilir Misiniz?

    Samet
    Posted 03 Mayıs 2013
    • Daha önce de böyle bir çok öneri oldu. Ancak benim de daha önce defalarca cevap verdiğim gibi videoda net olarak hiçbirşey anlaşılmıyor. Ateşe karşı dayanıklılığa mal edilen özelliğin geçersizliğine dair çektiğimiz videodan sonra aslında rüzgar ve delici için de bir video çektim. Ancak ham video süresi 22 dakika civarıydı, siz de takdir edersiniz ki bu büyüklükteki bir videoda çalışmak oldukça güç. Kaldı ki bu videoyu daha anlaşılır kılmak için düzenlemeler yapmak ve yazılar eklemek gerekliydı ve tüm bunlara ek olarak kısaltılması da gerekiyordu.

      Daha düzenleme sırasında camtasia’nın kendi video düzenleyicisi 2 defa çöktü. Bu sıkıntılı durumla bir daha karşılaşmamak için sürekli kayıt-ede-ede videoyu son durumuna getirmeye çalıştığımda ne kadar uğraşırsam uğraşayım hiçbirşey anlaşılmıyordu. Çünkü videoda yanlızca kritik-delici vuruş gelme yüzdesi ile bağlantılı olduğunu baz alarak bir çekim yapmıştım. Üzerimde %45 dayanıklılık varken ve yokken her 10 vuruşta hemen hemen aynı sayıda kritik ve delici geldiğini göstermek istemiştim. Düzenleme işlemi videoyu çekmekten kat be kat fazla sürünce ben de vazgeçmek zorunda kaldım.

      *
      Ancak kısa süre içerisinde böyle bir çalışma yapmak istiyorum aslında. Söylemesi ayıp yeni bir dizüstü aldım. Şu an ekranının büyük olması nedeniyle kullandığım masaüstüm firefox açıkken bile kasıyor. Ama diğer bilgisayarın teknik imkanlarının daha üst düzeyde olmasından dolayı daha başarılı bir şekilde bu işi sonlandırabileceğime inanıyorum.

      Yine de bu hatırlatmada bulunduğunuz için teşekkürler, iyi oyunlar dilerim.

      Posted 05 Mayıs 2013
  • ben kaçırmış olabilirim ama şimdi hp üretimi pot basılı iken de geçerli mi yani çanı dolduruoken kırmızı pot + hp üretimi şeklinde mi hesaplıyacağız yoksa sadece kırmızı pot mu

    sefa
    Posted 04 Mayıs 2013
    • HP üretimi ile potun sağladığı can artışı birbirinden bağımsızdır. Yani HP üretimimiz %0 iken de %80 iken de kırmızı potumuz aynı sürede aynı miktarda aynı HP’yi dolduracaktır. Bu sırada HP üretimi ise birim zamanda vermesi gereken HP’yi pottan bağımsız olarak eklemeye devam edecektir.

      Yani sözünü ettiğiniz iki etki birbirinden etkilenmeden her durumda HP’mizi yükseltecektir.

      Posted 05 Mayıs 2013
  • Çok güzelde bence efsunlara getirilmeye değmez emek sunucularında çünkü adam kaskına zehirleme değişimi basmıştır ve sizi bir zehirledi mi isterseniz +1000% Hp üretiminiz olsun canınız dolmaz. Hp üretimi yerine kesinlikle sersemletme şansı getirmek, çan, yelpaze savunması getirmek daha mantıklı olur diye düşünüyorum.

    Abdullah
    Posted 16 Temmuz 2013
    • Evet ne yazık ki zehirleme ve hp üretimi arasında böyle talihsiz bir ilişki var. Ancak en azından karabüyü gibi düz vuruşları ile pek fazla dövüşmeyen karakterlere karşı yine de getirilmelidir diye düşünüyorum.

      Zaten ateşe, rüzgara, şimşeğe karşı dayanıklılık gibi işe yaramayan efsunlar getirilmediği takdirde hem HP üretimi hem de diğer efsunları eklemek için yeterli alan kalmaktadır.

      Yorumunuz için teşekkürler, iyi oyunlar.

      Posted 17 Temmuz 2013
  • Merhabalar öncelikle değinmek istediğim bir konu var
    Altın Bilezik:+9 Yuvalarına “Altın Cevheri” dolduruldugu taktir (Elmasla yer açıp)
    +12 Zehire karşı dayanıklılık Verir.Bu özellik sayesinde rahatça zehirden kurtulup zehir yemeyiz ve “Hp üretimi” artış gösterir.
    2. Olarak Küpemize getirebilcegimiz “Zehre Karşı Koyma” Efsunu ile Zehirin daha çabuk gitmesini sağlayabiliriz.

    Ali
    Posted 09 Aralık 2014
  • Kardeşim çok teşekürler ederim ama bir skrum olacak sizcede bilezikte hp 7retimi olmıyacakmı dediğimiz gibi şimşek rüzgar ve ateş gibi efsunlar bir ise yaramıyor şimdiden tesekirler

    ömer
    Posted 21 Ağustos 2015
  • Öncelikle teşekkür ederim, gayet güzel yazmışsın.Ben sana bir şey sorucağım 55 lewel Şaman için hangi sikil türünü, Hangi itemleri ve kısaca efsunlarını söylerseniz çok sevinirim.Şimdiden teşekkür ederim.

    Hasan
    Posted 04 Ocak 2016
  • Üstat Hp üretimi ve oklara karşı dayanıklılık arasında kaldım yardımcı olurmusun ? Hp üretimi hareket halinde epey düşüyor yazına göre öyle ise vs de de hareket edeceğimiz için çok bir etkisi olmayacak. Oklara dayanıklılık ise düz ok vuruşlarının bloklanmasını sağlıyor bunu tercih etmek bana daha mantıklı geliyor. Sizin düşünceniz nedir ?

    Beko
    Posted 03 Ekim 2016
  • 94 lvl Bedenselim var full hp üretimi yapmalımıyım?

    Doğa
    Posted 24 Ekim 2016
  • Şamanın yakma olayı hp üretimini durduruyor mu ?

    Kerim Aysal
    Posted 04 Şubat 2018

Leave a comment

Dion Lewis Womens Jersey  https://bestlatinwomen.com